Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
Logga in
  • StartsidaPil

Förskott i tjänst

  • Förvaltningen har möjlighet att i särskilda fall betala ut förskott till enskilda anställda för att täcka kommande kostnader för verksamheten.
  • Att betala ut förskott är endast ett alternativ vid tillfällen då fakturering är omöjlig eller olämplig, exempelvis utlägg för klienter vid utflykter eller liknande.
  • Ansökan om förskott i tjänsten görs via e-tjänst och attest sker i ekonomisystemet av både förskottsmottagaren samt överordnad chef.
  • Förskottsmottagaren bär ansvaret att med kvitto återredovisa hela förskottssumman, antingen via kvitto och/eller återbetalning av förskottet.
  • Det är av största vikt att förskottsmottagaren ber om kvitto vid varje köp.
  • Om mottagaren gör utlägg som överstiger förskottsbeloppet kommer mellanskillnaden att utbetalas om det godkänns av överordnad chef.
  • Ingen får betala ut eller redovisa egna förskott. Dessa ska alltid ansökas via e-tjänst.

Utländsk valuta

  • Då köp gjorts i utländsk valuta bör ett kontoutdrag bifogas kvittoredovisningen för att korrekt belopp ska kunna användas i återredovisningen och inga differenser ska uppstå till följd av växelkursskillnader.
  • Om detta ej är möjligt eller om du gjort köpet kontant måste återredovisningen innehålla ett underlag för växelkursen. Detta kan antingen vara ett uttags/växlingskvitto eller ett växelkursutdrag för den aktuella dagen från exempelvis Tullverkets hemsida.

    Växelkurser Tullverket

Villkor för ersättning vid utlägg

Godkännande av förskott i tjänsten sker digitalt i ekonomisystemet av överordnad chef.
Vid frågor vänligen kontakta ekonomi.sof@helsingborg.se.
Logga in

Helsingborg

E-post: kontaktcenter@helsingborg.se